Voorbeelden van trainingen voor professionals en managers

Je bent professional in het sociale domein en je hebt clienten die je wilt ondersteunen bij hun ontwikkeling. Dat is gezien de achtergrond en problematiek van je clienten niet altijd makkelijk. Je wilt ze stimuleren zelf de regie te nemen. Je wilt samen een realistisch plan maken waarmee je client ook daadwerkelijk aan de slag gaat. 
Als manager wil je de talenten van je professionals optimaal gebruiken en ontwikkelen. Je wilt dat ze enthousiast, efficient en zo zelfstandig mogelijk aan de slag gaan om zo veel mogelijk ontwikkeling, doorstroom en/ of uitstroom van de clienten te bereiken.
Klopt dat? 
Hier staan een aantal voorbeelden van trainingen die je kunnen helpen, maar ik maak graag een training voor jouw organisatie op maat. Neem contact met me op en ik kom graag langs om kennis te maken.

Anke heeft mij de IVB-training gegeven. Daardoor kan ik met medewerkers een ontwikkelgesprek van veel betere kwaliteit houden. Ik heb nog steeds veel profijt van de training. - Ruud, AM Groep

Motiverende gespreksvoering

Wil je je cliƫnten of medewerkers stimuleren in hun ontwikkeling en ze helpen gedragsverandering voor elkaar te krijgen? In deze training leer je de inzichten en uitgangspunten van Motiverende gespreksvoering. Je leert echt nieuwe gesprekstechnieken en krijgt veel praktische tips. Je gaat meteen met je eigen client of medewerker aan de slag en zult zien dat ze meer stappen gaan maken dan jij dacht!

Individuele Vraaggerichte Benadering

Hoe maak je nu echt contact met je client of je medewerker? Hoe sluit je aan en zorg je dat hij/ zij echt de regie kan nemen over zijn/ haar traject? Hoe vind je de plek die echt bij iemand past? In deze training leer je de visie en methodiek van de Individuele Vraaggerichte Benadering. Erkende jobcoachopleiding, in samenwerking met Combo Emonomy.

Intervisie-plus

Is de samenwerking in je team niet optimaal? Kan het professionele handelen wel een boost gebruiken? Kies dan voor Intervisie-plus. We starten samen de intervisie op en ik leer je hoe het zelf voort te zetten. We stellen een aantal teamdoelen vast en iedereen werkt tijdens de intervisie aan een individueel doel. De 'plus' is extra tijd om belangrijke onderwerpen verder uit te diepen. Jouw team komt weer helemaal op een lijn en functioneert beter.

Armoede en sociale uitsluiting

Begrijp jij je client soms ook niet helemaal? Dat kan komen doordat je client is opgegroeid in armoede. Een andere wereld dan die van veel professionals. In deze workshops leer je over de principes van schaarste en de armoedeproblematiek. Een ervaringsdeskundige vertelt haar verhaal. Je krijgt nieuwe inzichten en handvaten die je helpen beter contact en meer resultaat met deze doelgroep te behalen. In samenwerking met IGPB en SWSL.

Hoe gaat het in zijn werk?

  • We hebben een gesprek over je organisatie en zijn kwaliteiten en problemen. We bepalen het doel van de training, de onderwerpen en bespreken praktische zaken als aantal dagdelen, groepsgrootte, budget etc.
  • Ik mail een voorstel waarop je kunt reageren. Daarna stuur ik de definitieve offerte.
  • Dan voer ik de opdracht uit. Tussentijds houd ik je natuurlijk op de hoogte.
  • Na de training evalueren we. Ik ga niet weg voor je 100% tevreden bent!